Dåliga jag

Har vart värdelöst dålig på att skriva här. Men idag fick jag lust att skriva några rader. Så håll till godo!

Helgen har vart kul, vart nere i Skånelandet och haft det härligt. Blev två svängar till Danmark. Lärt oss massa danska, och hittat på lite egna ord så vi låter duktigare än vad vi egentligen är. :)
Fick lära mig lite danska av en gammal dansk tant som var på färjan. Fast hon skrattade mest när jag försökte svara på danska också. Kanske inte är så duktig som jag tror..
Men jag ska lära mig! Älskar Danmark, de har härligt språk, snygga skådespelare, fina hus och om man ska cykla har de inte många backar :P
Tänk att det är sån skillnad på Sverige och Danmark trots att det ligger så nära! Tycker det är kul att man får ett glas vin i affären när man ska kolla på kläder och att man får provsmaka sprit i butikerna.

Mår fortfarande inte hundra efter lördagens festande. Är trött och har ingen lust till något, förhoppningsvis går det över snart... Ska iof inte göra något kul ikväll så det spelar ju ingen roll att jag ligger framför tvn och knappt orkar hålla ögonen öppna!

Nej nu ska jag nog se om vi har något gott hemma. Är grymt sugen på frukt med choklad. Men jag får väl nöja mig med att drömma om det.


434621-64

Jag och L på väg till vårt finfina grannland "där spriten var billig men fyllan dyr".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0