Tvångstankar

Vad har hänt egentligen? Jag har sjukt ont i halsen och huvudet. Förkyld verkar jag vara också. Jag som var frisk som en nötkärna igår, typ.
Jag vill inte vara sjuk. Jag vill inte känna mig såhär seg. Hoppas det blir bättre när jag vaknat till lite till.

Träningsvärken i armarna är inte så farlig, visst det känns att jag tränat men det är bara en skön jag-har-tränat-känsla. Vet inte om jag ska träna ikväll, inte så bra om man är lite småsjuk.. Vill inte att det ska bli värre.

Handlar om tvångstankar på radion, Tourettes syndrom. Sjukt jobbigt att ha en sådan sjukdom! Att ha värsta ritualerna för att kunna göra saker måste vara sjukt jobbigt. Eller säga saker man verkligen inte egentligen vill säga.
Jag kan få för mig ibland att jag måste göra som jag först tänkt, om jag tänkt ta en speciell väg och sen kommer på att en annan är snabbare så måste jag ändå ta den vägen som jag planerat först. Men denna killen hade verkligen tvångstankar, hemskt! Som tur var är han frisk idag!

P3 lägger säkert upp reprisen på programmet på deras hemsida, lyssna!! www.sr.se/p3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0