Ett obetydligt namn på en gravsten

Fick rita upp halva mitt släktträd idag. Gud vad lite jag vet om min släkt -det är sjukt. Vilka var de där människorna egentligen? 

Igår när jag var ute och gick med en vän hamnade vi på en kyrkogård. Tänk vad många människor som har funnits här och bara glömts bort. Jag tycker att det är hemskt att se riktigt gamla gravstenar som ingen besökt på flera år. Då märker man verkligen hur lite ett liv betyder när man väl är död, ja då glöms man sakta men säkert bort. Tillslut finns det inga minnen kvar utan bara ett obetydligt namn på en gravsten. Om bara några årtionden kommer jag vara en bortglömd människa imängden av alla andra. Det är ganska hemskt faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0