Sunday night

Varför lyckas man alltid sova bort soliga dagar? Idag var första dagen på jättelänge solen lös ordentligt! Den värmde nästan - till och med - om jag nu kan lita på mina källor. 
Vad gör jag en dag som denna, jo jag sover bort hela förmiddagen. Varför? För att jag har världens skönaste säng som gör det totalt omöligt att gå upp om man verkligen inte måste. Och vad har man för måsten på en söndag? Okej, söndagsträningen får man bara hoppa över om man är alldelles för bakfull, vilket jag tyvärr inte var denna söndagen. (Om jag hade gått ut i lördags hade jag kanske gått upp och gått ut en stund i solen. Eller inte.) Jag får hel enkelt vänta på att en ny solig dag ska dyka upp och ge mig lite vårkänslor

Inte för att jag tror att våren kommer än, men lite glad blev jag när vi var på väg hem från träningen en dag förra veckan och det hade slagit ut massvis av blommor på ett träd. Okej, det vad bara på ett endaste litet träd men ändå. Jag längtar tills det bli vår. Inte bara för att det har vart en urusel höst och om möjligt ännu sämre jul, utan för att det känns som om allt kommer vara perfekt i vår. Vad nu perfekt är. Om något nu kan vara perfekt... Men om något kan vara perfekt så hoppas jag det blir denna våren!

Druckit thé och ätit parfait ikväll. Ruskigt gott. De andra åt räkor. Jag kommer aldrig att gilla räkor. Aldrig. Först måste man sitta och skala eländet - när man väl skalat klart har den lilla räkan med skal förvandlats till en ännu mindre räka utan skal. Inte nog med att du säkert måste skala ett trettiotal räkor för att bli mätt, dina händer kommer även lukta som den största fiskrensarens. Och jag kan lova dig - det är ingen smickrande doft. Det var bara en liten parantes. Men jag ska lära mig göra parfait - det ska bli min specialitet, så det så!

Godnatt. Dröm sött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0