Superkocken

Haft en mysig kväll med min under bara M.
Slog ihop våra kloka mattehuvuden över hur mycket eller rättare sagt lite man får tjäna nu när man pluggar. Jag hatar allt som har med konstiga csn regler och sånt att göra. De skriver så konstigt, antagligen för att man inte ska fatta vad de menar och hoppa över att ta studielån eller ngt.

Sen var det jag, (kors i taket!) som stod för matlagningen. Brukar alltid vara jag som diskar och M som lagar maten, men idag körde vi ombytta roller. Fick faktiskt till en riktigt god måltid. Bakpotatis med äpple, rödlök, bacon och cream fraise. Med melon och ciabatta. Okej, det var inte min idé till denna måltid, men M hade beställt bakadpotatis så frågade L om vad man hade till det. Det enda jag visste man skulle ha är smör och salt. Kanske inte så kul.

Efter denna kungliga måltid la vi oss i soffan och dega. Kollade på dåliga tv-program och gjorde absolut ingenting.
Precis som det ska vara! :)

/Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0